Header hullám

Így profitálhatsz a kültéri reklámtáblából

A kültéri hirdetőtáblák kiváló eszközként szolgálnak a figyelemfelkeltésre, amikor egy márkát vagy szolgáltatást szeretnénk megismertetni az emberekkel. Ha bővítenénk ügyfeleink számát, netán egy fontos üzenetet adnánk át vevőinknek, akkor a megfelelő méretű és típusú termékekkel még mindig kitűnhetünk a tömegből egy olyan világban, ahol rengeteg inger ér bennünket napi szinten. Az információk zajából egy jól eltalált offline reklámmal nagyot nyerhetünk, amennyiben ismerjük ennek a hirdetési formának az alapjait. Cikkünkből kiderül, milyen típusokból válogathatunk, és mire érdemes felkészülni a reklámtábla készítése során.

Ilyen kültéri reklámtáblákban érdemes gondolkodni!

Az internetnek hála számlatan lehetőségünk van az információszerzésre, mindez pedig a reklámipart is felpörgette. A virtuálisan megjelenő hirdetések tömkelegéből egyre nehezebb kitűnni, ebben azonban segítségünkre lehet egy jól bevált offline megoldás.

A kültéri reklámtáblák egyes fajtái és előnyei

Óriásplakátok

A mindennapi közlekedés során sokszor fennakad a tekintetünk egy reklámon. Ez a megoldás meglehetősen költséghatékonynak mondható, miközben az elhelyezésére is jó lehetőségek kínálkoznak, hiszen egy épület oldalára, vagy egy kihasználatlan üres területre is odakerülhet, hogy szem előtt legyen.

Járműreklámok

Mivel a tömegközlekedési eszközökön elég sok ember megfordul napi szinten, így könnyű célpontnak mondhatók, nem beszélve arról, hogy az unalmas hétköznapokat is képesek feldobni az ilyen reklámok, ha jól tálalják azokat. Ami az elhelyezést illeti, a jármű külső oldalai mellett a belső területek is könnyen kihasználhatók.

Citylight

Ha azt akarjuk, hogy a gyalogosok is felfigyeljenek az üzenetünkre, akkor a világító dobozok, esetleg digitális kijelzők sokat segíthetnek. Mivel ezek többnyire a megállóban várakozóknak, vagy azoknak tűnnek fel, akik az utcán sétálnak, hosszabb mondanivalók is rákerülhetnek. Szintén hasznunkra lehet, ha az ilyesmit háttérvilágítással látjuk el, azaz naplemente után, illetve este is láthatóak maradnak.

Korlátreklám

Ez a fajta már a méretéből fakadóan is jóval költséghatékonyabb, mint a többi változat, ha pedig hosszú távra tervezünk, akkor igazán megéri. Bár a korlátokon elhelyezett hirdetésekre sokan ügyet sem vetnek, egy megfelelően megtervezett hirdetés a gyalogosok figyelmét éppúgy felkeltheti, mint az autósokét.

Egyéb formák

A fentebb felsorolt változatok mellett ki kell emelni olyanokat, mint a költségesebb, de látványosabb Led falakat, amelyeket akkor érdemes választani, ha gyorsabb eredményekre vágyunk. További lehetőségként felmerülhet, hogy a városokban az építési hálókon helyezzük el plakátunkat, de jól látható tetőterek, kisebb megállítótáblák, vagy éppen a forgalmas utak mellett használt backlight táblák is ideális helyszínt jelenthetnek.

Hogyan válasszunk kültéri reklámtábla helyszínt?

Sok függ a célcsoportunktól. Egy szolgáltatás hirdetésékor például a korlátreklámok is jók lehetnek, ha ezeket a vállalkozásunk közelében helyezzük el. Figyelni kell a célközönség méretére is, hiszen egy szélesebb körnek szóló üzenetet érdemesebb jól látható módon feltüntetni, egy forgalmasabb helyen. Sok függ attól is, milyen gyorsan szeretnénk eredményt látni. Ha az a célunk, hogy hamar felfigyeljenek a reklámra, igazán látványos vizuális hatásra van szükségünk, méghozzá egy frekventált helyen.

 

kültéri reklámtábla

 

A kültéri reklámtábla készítésének lépései

Egy ilyen hirdetőfelület megtervezése elég összetett dolog, ugyanakkor a hasznunkra válhat, hogyha odafigyelünk néhány fontos dologra.

Mire érdemes figyelni a reklámtábla tervezésénél?

Az egyik legfontosabb, hogy tudnunk kell, mi a reklámunk célja és üzenete, mit szeretnénk közvetíteni leendő ügyfeleink felé. A designnak, a színeknek és a stílusnak összhangban kell lennie a brandünkkel, fontos, hogy a mondanivaló tömör és érthető legyen. Általában 3-5 másodpercünk van arra, hogy megnyerjük potenciális vásárlóinkat, ezért a tervezésre érdemes megfelelő időt szánni. Azt is számításba kell venni, hogy mennyi időre szeretnénk az adott helyszínen elhelyezni a reklámot, hiszen ez a tényező a költségek, valamint az elérni kívánt célok és eredmények tekintetében sem elhanyagolható.

Mekkora az ideális hirdetésméret?

Ha úgy döntünk, kültéri reklámtáblára költünk, akkor a méret az egyik legfontosabb szempont az anyagiak és a láthatóság szempontjából, de az alakzatra is érdemes gondolni a tervezési fázis során. Utóbbinál általában véve a négyzet vagy téglalap alakú táblákat szokták előnyben részesíteni, de más alakzatok is legyárthatók. Mindez többnyire csak az igényektől függ, de persze a környezeti adottságokról sem szabad megfeledkezni ilyenkor.

Ami viszont a méretet illeti, egy szakember érdemben tud segíteni nekünk ebben. Tény ugyanakkor, ha viszonylag gyorsan szeretnénk nagyobb méretű közönséget elérni, akkor az óriásplakátok, Led falak, vagy világító dobozok lehetnek az ideális eszközök. Ezekhez vannak szabvány méretek is, de természetesen egyedi paraméterekben is gondolkodhatunk a kivitelezővel megegyezés szerint.

Miért érdemes minőségi reklámtáblát választani?

Sok múlik a reklámtáblánk típusán, valamint az elhelyezésén. Az anyag megválasztása egy sarkalatos pont, hiszen ez alapvetően attól is függ, hova szeretnénk elhelyezni.

A leggyakoribbak közé tartoznak a dibond táblák, amelyek szendvicslemezből vagyis két alumínium lapból, és az ezek közé beszorított polietilén lapokból állnak. Ezek az UV-sugárzásnak, a csapadéknak és a szélsőségesebb hőmérsékleti viszonyoknak is ellenállnak, akár 3-5 évig is megtartják minőségüket. A nyomtatást tekintve közvetlenül a táblára, de akár öntapadó vinyl fóliára is el lehet helyezni az adott grafikát, míg az alkalmazási területük igazán szélesnek mondható. Többek között kültéri displayekhez, világító dobozokhoz, vagy megállítótáblákhoz felhasználhatók.

Ha igazán látványos munkát akarunk, akkor a világító táblák ideálisak. Ezekhez a speciális akrilfajtából gyártott plexiüvegeket érdemes kiválasztani, amelyek a normál üveghez képest közel harmincszor erősebbek a törésállóságot tekintve, de még a csapadékvíz kedvezőtlen hatásainak is jobban ellenállnak. Ezt az anyagot számtalan helyen felhasználhatjuk, legyen szó egyszerűbb reklámtáblákról, neonreklámokról, esetleg plakáttartókról. Mindegyikhez jó választás lehet, és a dibondhoz hasonlóan ezek is tartósak maradnak akár 3-5 esztendőn át.

A műanyag reklámtáblák közül ugyanez elmondható még a habosított PVC táblákról is, ami szintén a kedvelt anyagok csoportjába sorolható. Ez nagyrészt annak is köszönhető, hogy lehetőséget kínál a digitális nyomtatásra, de a telepítésükkel sem kell annyit vesződni, hiszen szerkezetileg könnyebbek. Ennek akkor van igazán  jelentősége, amikor egy nagyobb méretű reklámot kell elhelyezni. Ezt a legtöbb esetben 3–5–10 mm vastagságban szokták felhasználni, de értelemszerűen a tábla méretétől is függ.

A szakértelem hozzájárul a reklám sikeréhez

A kültéri reklámtáblákkal kitűnhetünk a tömegből, a figyelemfelkeltéshez viszont nem elég a jó marketingkampány. A hirdetőfelületek elkészítéséhez szükség lesz egy olyan partnerre, aki segít a kivitelezésben és a telepítésben, ehhez pedig érdemes olyan céghez fordulni, amely már jelentős tapasztalattal rendelkezik, valamint komplex szolgáltatásokat kínál. Utóbbi azért is fontos, mert így időt spórolhatunk és szakszerű segítséget kapunk a munkafolyamatok során, akár már a tervezéstől kezdve.

Ehhez lehet jó választás a JólNyomjuk csapata, amely 2014-es megalapításától fogva nagy rutinnal rendelkezik ezen a területen, az általuk gyártott anyagokra pedig akár 5 év garanciát is vállalnak. A cég munkatársai a kiemelkedő ügyfélelégedettségre törekednek már a kezdetektől fogva. A szolgáltatásaik között megtalálhatók a grafikai munkák, a helyszínre való kiszállítás, vagy a magaslati elhelyezés, de előzetes helyszíni felmérést, vagy sürgősségi munkát is kérhetünk.