Mit vigyek magammal kiállításra?
Miről fog szólni a cikk?
Ebből a cikkből megtudhatod, hogy Neked való-e a kiállításon megjelenni vagy nem. Kiválaszthatod a célodat a kiállításra és ehhez kiválaszthatod hogyan szeretnél megjelenni. Tippeket kapsz alap megjelenésre. Ez főleg akkor jó, ha kisebb kereted van a kiállításra és adok haladóbb tippeket is, ha profin szeretnél megjelenni.
Miért és kinek érdemes kiállításon megjelenni?
- Megmutathatod magad és a céged. Személyesen találkozhatsz a potenciális közönséggel.
- Extrovertált személyiségűeknek. Akik szeretnék személyesen megmutatni magukat,
- A kiállítás közönségének a köztudatába kerülsz,
- Ismertséget szerzel,
Kinek nem ajánlott kiállításra menni?
- Azoknak, akik nem szeretnék személyesen megmutatni magukat. Akiknek elég az online megjelenésük az ügyfélszerzéshez.
- Akik nem szeretik mutogatni magukat, smúzolni és bájologni a kiállításon megjelenteknek.
Milyen célból mehetsz kiállításra?
- Lead generálás, adatbázis építés:
Jó lehetőség az új kapcsolatok, érdeklődők szerzésére. Később egy feliratkozással vagy egy első beszélgetéssel új ügyfelekre tehetsz szert. - Személyesen találkozhatsz a piacoddal:
Végre nem csak online, hanem személyesen is tudsz érintkezni a potenciális ügyfelekkel. - Személyes értékesítés:
Viszonylag ritka, hogy azonnal el tudsz adni, de előfordulhat. Nem érdemes nyomulósnak lenni, tukmálni egy hideg ügyfélre a portékánkat. Maximum valamilyen belépő termékkel érdemes próbálkozni, - Piackutatás, felmérés, teszt:
Láthatod a reakciójukat a kitöltés alatt. Tudsz egyből reagálni, kérdezni, beszélgetni velük. - Új termék bevezetése a piacra
Látványosabban be tudod mutatni az új termékedet. Jó fotókat tudsz készíteni, amit fel tudsz használni, akár a weboldaladon, - Speciális szegmens ajánlat: Egyedi ajánlatot tudsz adni célirányosan a kiállítás célközönségednek
- A termék, szolgáltatás egyedi bemutatása: Egyedileg másképp, mint a weboldalon megmutathatod a cégedet,
- Konkurensek: Ki lehet hangsúlyozni, hogy miben különbözöl a konkurenciától. Plusz, ha a konkurens nem jön a rendezvényre, akkor a célközönség számára aznap csak a te céged létezik,
- Márka ismertséget növelhetsz és láthatóbbá válhatsz a piacon
- PR: A közönségednek tudod kommunikálni a rendezvényt és el tudod helyezni a céged és szakmán belül.
Ebből maximum kettőt érdemes választani, annyit amennyit a közönség fel is tud fogni.
Fontos, hogy a célpiacod legyen jelen a rendezvényen. Érdemes egyeztetni a szervezőkkel, hogy kik a rendezvény résztvevői. A szervező milyen piacra kommunikálja a rendezvényt? Mennyire egyezik meg ez a célpiacoddal?
Mennyit érdemes költeni a kiállításon való megjelenésre?
Legalább annyit érdemes költeni a kiállításon való megjelenésre, mint a standhely díja. Többet lehet, de kevesebbet nem érdemes.
Milyen alap reklámeszközöket vigyél mindenképp a kiállításra?
Először azokat a reklámeszközöket mutatom meg, amivel kezdő kiállítóként is el tudsz indulni egy kiállításon. Ezek a minimum megjelenéshez kellenek egy kiállításon. Ha ezek nincsenek meg, akkor inkább ne is indul kiállításra.
1. Névjegykártya: Az alap reklámeszköz a kiállításon. Kapcsolatfelvételhez használjuk. Fontos, hogy illeszkedjen az arculatodhoz a kevesebb több elve alapján. Különböző egyedi papírból is választhatsz, de már műanyagra vagy akár fára is nyomtatnak névjegykártyát. Mindenképp érdemes legalább 100 darabot magaddal vinned.
2. Szórólap: Alkalmas a vállalkozásod alapadatai, tevékenységed leírására. Érdemes valamilyen a kiállításon résztvevőknek szóló akciókkal előrukkolnod. A méret általában A/4-es vagy A/5-ös. Túl sok információ nem fér el rajta. Akár valamilyen kupont is el lehet rajta helyezni. Ezzel növelni lehet a konverzió esélyét.
3. Roll-up: A kiállítások sztár reklámeszköze és egyben kihagyhatatlan résztvevője. A dobozában összecsukva kis helyen is elfér, könnyű és egyszerű tárolni. Ha összeszereled, akkor egy 2 méter magas és 85-150 centiméter szélességű hirdetőtáblává válik. Szintén alkalmas a vállalkozásod megjelenítését javítani és láthatóvá tenni.
4. Kínáló pult: Hasonlóan a Roll-uphoz egyszerűen összeszerelhető reklámeszközről beszélünk. Elől, oldalt és a tetején megjeleníthetők a céged arculati elemei, míg belül be van polcozva, így tudsz rá pakolni. Strapabíró szerkezettel rendelkeznek. A pultra ki lehet tenni a szórólapot, katalógust bármilyen reklámot, amit megmutatnál az érdeklődőknek. Alkalmas lehet kóstoltatásra is.
Alap kiállítás csomag:
85×200 Robust Roll up szerkezet + nyomat,
1000 darab A/5 méretű kétoldalas szórólap
1 darab promóciós kínáló pult (85 cm magasság, műanyag)
Ára: 145.500 Ft. + ÁFA
Ajándék 100 darab kétoldalas névjegykártya
Milyen reklámeszközöket vegyél igénybe, ha profin szeretnél megjelenni a kiállításon?
Ebben a részben arról írok, hogy ha nagyobb büdzsével rendelkezel és szeretnél kitűnni a tömegből a kiállításon, akkor milyen lehetőségek közül választhatsz.
- Hűtőmágnes: Jó lehet kuponként, de akár névjegykártyaként is használni. Odaadhatod az ügyfélnek és így ezzel a kreatívabb kis „repi”marketing eszközzel is emlékezetesebb maradhatsz az ügyfél fejében.
- Prospektus, katalógus: Ez egy költségesebb marketing eszköz, mint a szórólap. Több oldalas, jobb minőségű papír. De sokkal igényesebben tudsz megjelenni, mint egy szórólapon, így komolyabb cégnek tűnhetsz a potenciális érdeklődő szemében.
- Stand dekoráció – A stand dekoráció kicsit hasonló, mint a kirakatdekoráció vagy a belső faldekoráció. Lehetőség van az egyszerűbb feliratok, infó grafikák, képek, arculati elemek megjelenítésére. Nagyon sokat dobhat a standunk megjelenésén, ha dekorálva van.
Milyen lehetőséged vannak a standdekorációra?
- Felirat: Ez egy egyszerűbb dekoráció, nem az egész felületet dekoráljuk, csak vágott feliratokat helyezünk el a standon.
- Falmatrica: Lehetőség van a stand felületeit akár teljesen felületen dekorálni. Itt már jöhetnek a képek, a nagyobb méretű arculati elemek.
- Molinó: Hasonló elven működik, mint a falmatrica. Előnye az előzőhöz képest, hogy a molinót eltávolítás után még újra fel lehet használni.
- 3D habdekor: A logókat feliratokat 3D hatású habdekor anyagból is lehet kivitelezni. Ennek előnye, hogy látványosabb, mint az egyszerűbb felirat.
- Padlómatrica: Legnagyobb jelentősége abban van, hogy terelni tudja a ügyfeleket a stand felé. Fel lehet dobni figyelemfelkeltő grafikákkal vagy valamilyen csalival. Kiállítás után viszonylag egyszerűen eltávolítható.
- X-banner, L-banner állvány: Hasonlóan működik, mint a Roll-up, csak itt nem kihúzzuk a szerkezeteből a reklámfelületet, hanem az X és L alakú szerkezetet kinyitjuk és arra feszítjük ki.
- Pop-up fal: Sajtófalnak is hívják. Alumínium szerkezete pár perc alatt összerakható és a reklámfelület több darabból egymás mellé illesztve felmágnesezhető. Nagy több méteres szélességű és magasságú felület állítható így össze. Nagyon látványos, viszont elég költséges (több százezer forint) lehet. A reklámfelület cserélhető, így akár sok évig is használható. Létezik sík, íves, cikk-cakk alakú kivitel. Lehet kérni megvilágítható verziójú pop-up falat is.
- Prospektus tartó: Plexiből vagy szinterezett alumíniumból készül. Sok féle alakzatból lehet választani. Legnagyobb előnye, hogy igényességet és jobb megjelenést ad és erősíti a márkánkat.
Profi kiállítás csomag:
Itt bármelyik reklámeszközt is választod, 300.000 Ft. + ÁFA értékű megrendelés felett 3 munkaóra grafikai tervezést Mi állunk (értéke 37.500 Ft. + ÁFA)! Így a grafikai terv is kész lesz a kiállításra.
Megtudhattad a cikkből, hogy kinek való a kiállítás és kinek nem. Írtunk arról is milyen célból érdemes fontolóra venni a kiállításon való megjelenést és mennyit érdemes költeni. Valamint céltól és költségtől függően megkülönböztettük az alap megjelenést, ahol megnéztük mi a minimum megjelenés a kiállításon, valamint megmutattam, milyen reklámeszközöket használj, ha ki szeretnéd hozni a maximumot a megjelenésedből a kiállításon. Nincs ötleted, hogyan állj neki az egésznek? Bátran keress Minket, ugyanis a grafikai tervezéstől és gyártáson át egészen a kivitelezésig vállaljuk a teljes munkafolyamatot.