Habár napjainkra jelentősen átalakultak az információfogyasztási szokások, az egyik legrégebbi hirdetési metódus, a reklámtábla még mindig az egyik legfontosabb, alapvető megjelenési formát jelenti számos vállalkozás számára. Ez pedig nem csak a megszokás miatt van így. A reklámtáblákkal napjaink információáradatában is egyszerűen, hatékonyan juttathatjuk el marketingüzeneteinket egy rendkívül széles közönséghez, és megerősíthetjük céges jelenlétünket a „valós világban”. A hirdetés eredményessége azonban számos tényezőn múlik: az üzenetünk minősége és a tábla lokációja mellett azt is alaposan meg kell fontolnunk, hogy a reklámtábla fajtái közül melyik mellett döntünk.
Cikkünkben bemutatjuk, hogy milyen sajátos előnyei teszik a reklámtáblát az egyik leghatásosabb hirdetési formává, milyen szempontokra figyeljünk a hirdetés során, valamint hogy a reklámtábla fajtái közül mikor melyiket érdemes választani.
A reklámtábla mint marketingeszköz – miért éri meg ezzel a módszerrel hirdetni?
A reklámtábla az egyik legrégebbi, több évszázados múltra visszatekintő hirdetési forma, amely a mai napig az egyik leghatásosabb, leginkább figyelemfelkeltő eszköznek számít az out-of-home (OOH) hirdetések piacán. Segítségével rendkívül széles demográfiai kört érhetünk el, és olyan változatos célokat valósíthatunk meg, mint a márkaismertség növelése, az időszaki kampányokkal kapcsolatos információk közlése vagy éppen az impulzusvásárlás ösztönzése.
Habár napjainkra vitathatatlanná vált a digitális hirdetési platformok prioritása, számos cég marketingmixében továbbra is kiemelt szerepet töltenek be a közterületen alkalmazott OOH-stratégiák, és azon belül is különösképpen a reklámtáblák. Ennek oka részben éppen az, hogy ezekkel az eszközökkel hasonlóképpen célozhatjuk az üzeneteinket, mint az online csatornák esetében, de közben valós, „kézzel fogható” jelenlétet is biztosíthatunk cégünknek, amivel a lokális ismertségünket is növelhetjük.
Milyen célokat valósíthatunk meg a reklámtáblákkal?
Attól függően, hogy milyen tartalmakat közlünk, illetve hogy hol helyezzük el a reklámtábláinkat, különböző marketingcélokat valósíthatunk meg. Nézzük, mik a legjellemzőbb alkalmazási lehetőségek!
- Brandépítés. A márkánk, szolgáltatásunk ismertségének növelése hosszú távú cél, amit tudatosan felépített, egységes marketingtevékenységgel érhetünk el. A céges arculati elemeket tartalmazó reklámtáblák kiváló eszköznek bizonyulnak arra, hogy „felerősítsék” a más hirdetési csatornákon futtatott üzeneteinket, és elmélyítsék a céges jelenlétünket az offline térben.
- Információközlés. A reklámtáblák segítségével eljuttathatjuk a legfontosabb információkat potenciális ügyfeleinkhez, legyen szó a céggel kapcsolatos általános tudnivalókról vagy speciális ajánlatok, időszaki kampányok részleteiről. Mivel a táblák elsődleges célja a figyelemfelkeltés, ezért az üzeneteinket ajánlott tömören, lényegre törően kifejezni, lehetőség szerint vizuális elemek beemelésével.
- POP és POS marketing. A kereskedelmi szektoron belül a reklámtáblák olyan specifikus célokra is alkalmazhatóak, mint a point-of-purchase (POP) vagy a point-of-sale (POS) marketing, vagyis az impulzusvásárlás ösztönzése. Előbbi az üzlet teljes területén, a termékek közelében elhelyezett hirdetéseket jelenti, míg utóbbi az értékesítéshelyi reklám, amellyel közvetlenül a vásárlás előtt sarkallhatjuk vásárlóinkat újabb termékek megvételére.
A reklámtáblák előnyei
A reklámtáblára hagyományos hirdetési formaként tekintünk, ám ez korántsem jelenti azt, hogy veszített volna a relevanciájából. Épp ellenkezőleg: összevetve más metódusokkal, a reklámtábláknak számos olyan kiemelt előnye van, amelyek révén napjaink információfogyasztási szokásai mellett is rendkívül hatásos és megtérülő eszköznek bizonyulnak. Mutatjuk is a legfontosabbakat:
- Precíz földrajzi targetálás: akár kültéren, akár az üzletünk területén alkalmazzuk őket, a reklámtáblákkal pontosan akkor és ott érhetjük el az ügyfeleinket, ahogyan azt a céljaink megkívánják.
- Folyamatos láthatóság: ellentétben egy online hirdetéssel, a reklámtáblákon szereplő tartalom a nap 24 órájában folyamatosan látható, és akár évekig is jó szolgálatot tehet termékeink, szolgáltatásaink prezentálásában.
- Figyelemfelkeltés: ha kellőképpen kreatívan használjuk ki a médiumban rejlő potenciált, a reklámtáblákkal könnyen elnyerhetjük leendő vásárlóink figyelmét, hosszabb távon pedig a márkahűséget is kialakíthatjuk.
- Széles elérés: mind a digitális, mind a többi offline hirdetési módszerrel összevetve szélesebb és diverzebb elérést produkálhatunk a reklámtáblákkal, hiszen ezekkel egyszerűen az utcán járva-kelve bárki szembetalálhatja magát.
- Költséghatékonyság: figyelembe véve a hatékonyságukat, valamint hogy mennyi embert érhetünk el velük, a reklámtábláknak kifejezetten magas a ROI-mutatója, azaz a befektetésarányos megtérülése.
Tartalom és forma – mit és hogyan érdemes kommunikálni a reklámtáblákkal?
Ahhoz, hogy a hirdetésünk igazán hatékony legyen, nagy figyelmet kell fordítanunk egyfelől a tartalom prezentálására, másfelől pedig a kontextusra, azaz hogy hová helyezzük el a reklámtábláinkat. Érdemes alaposan átgondolni, hogy milyen közönséget szeretnénk elsődlegesen megszólítani, mi a legfontosabb üzenet, amit át szeretnénk adni, majd ezeknek a céloknak megfelelően kiválasztani az ideális tartalmat és lokációt.
Csak a lényeget!
Tekintve, hogy a reklámtáblákon lévő üzeneteket sok esetben csupán csak futólag olvassák el az emberek – főleg az autóutak mentén elhelyezett hirdetések esetében –, az egyik legfontosabb kritériuma a hatékony hirdetésnek, hogy lényegre törő, frappáns és figyelemfelkeltő üzenetet kell megfogalmaznunk. Minden esetben törekedjünk az egyszerűségre, az érthetőségre és a jól olvashatóságra, és csakis annyi információt közöljünk, amennyire valóban szükség van az eredeti célkitűzésünk teljesítéséhez.
Érdemes lehet egy jól definiált cselekvésre ösztönző felszólítást (Call-to-Action) elhelyeznünk a reklámtáblánkon, amivel mintegy interakcióra sarkallhatjuk a leendő ügyfeleinket. Ez irányulhat a webes vagy telefonos elérhetőségeinkre, az üzletünk felkeresésére, vagy akár egy kedvezménykód felhasználására. Az aktuális üzenetünk megfogalmazása mellett az is fontos, hogy a céges arculati elemek jól beazonosíthatóak legyenek, hiszen ezzel is segíthetjük a márkaismertség növelését.
Lokáció, lokáció, lokáció
Nem beszélhetünk sikeres reklámtábla-kampányról, ha a hirdetések helyszínét nem jól választjuk meg. Nagyrészt ugyanis a lokáción múlik, hogy az üzenetünk valóban eléri-e azokat, akiket megcélzunk vele. A reklámtáblákkal útba igazíthatjuk leendő ügyfeleinket, ezért érdemes a székhelyünk vagy a telephelyünk közelében, lehetőleg forgalmas, jól látható ponton elhelyezni a hirdetést. Sokan segíthet figyelemfelkeltésben, egyúttal növelheti a lokális ismertséget is, ha a reklám valamilyen frappáns módon reflektál is a környezetére. Ha van bármilyen jellegzetesség, becenév, belsős poén, ami az adott környéken különös jelentőséggel bír, ezeket is beépíthetjük hirdetésünkbe, akár szövegesen, akár vizuálisan.
A reklámtábla fajtái: milyen anyagtípust válasszunk?
Ha reklámtáblát készítünk, számos szempontot figyelembe kell vennünk: amellett, hogy milyen méretű és alakú tábla az ideális számunkra, az anyagtípus megválasztása is sarkalatos pont, hiszen a körülményektől függően más és más változat lehet az optimális választás. Az alábbiakban bemutatjuk a reklámtábla fajtái közül a leggyakrabban alkalmazott típusokat, és hogy ezeket milyen esetekben érdemes választani.
Dibond reklámtábla
A szendvicslemez, vagy más néven dibond reklámtábla lényegében két alumínium lapból, és az ezek közé beszorított műanyag (polietilén) magból áll. Ennél a típusnál akár közvetlenül a táblára, de akár öntapadó vinyl fóliára történő nyomtatással és kasírozással is felkerülhet a grafikai anyag. A dibond reklámtáblák rendkívül merevek és tartósak, az UV-sugárzásnak, a csapadéknak és a szélsőségesebb hőmérsékleti viszonyoknak is hosszú időn keresztül, akár 3-5 évig is ellenállnak, ezért elsődlegesen kültéri hirdetésekhez ajánlott ezt a változatot választani.
Alkalmazási lehetőségeinek köre rendkívül széles: egyebek mellett POP/POS-anyagokhoz, kültéri displayekhez, világító dobozokhoz, jelző- vagy megállítótáblákhoz is használható. A lemez reklámtábla formára is vágható, ezáltal könnyen az egyedi igényekhez igazítható.
Habosított PVC reklámtábla
Az egyik legnépszerűbb, széles körben alkalmazott típus a habosított PVC reklámtábla, amely egy könnyen alakítható, mégis kimagasló ellenálló képességű anyagból készül. A habosított PVC anyag lehetővé teszi a kiváló minőségű digitális nyomtatást, így az ezzel a technológiával készült reklámtáblák élénk színeket és részletgazdagságot mutathatnak. A PVC táblák egyik legfőbb előnye, hogy rendkívül könnyű szerkezetűek, így a szállításuk és telepítésük is rendkívül egyszerű, még az egészen nagy méretű táblák esetén is.
A műanyag reklámtábla formavágása digitális marógéppel vagy lézeres vágással is kivitelezhető, aminek révén magas fokú precizitással lehet körbevágni a rendhagyó formájú táblákat is, így egészen kreatív megoldásokat is kivitelezhetünk ezzel a technológiával.
Plexi reklámtábla
Az utóbbi időben a jelző- és reklámtáblák között egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a speciális akrilfajtából gyártott plexiüveg változatok is, amelyek rendszerint átlátszó, üvegszerű felületük révén elegáns és rendkívül mutatós reklámfelületnek számítanak. A plexi egy törésálló, rendkívül strapabíró anyag, az üveggel összevetve harmincszor erősebb, és sokkal jobban ellenáll az eróziónak is.
A plexi reklámtáblákat általában világító dobozba helyezik, vagy LED-es háttérvilágítással látják el, ennek köszönhetően kifejezetten figyelemfelkeltő, különleges hirdetési formának számít. Rugalmas anyag lévén a plexi könnyen formázható, vágható és méretezhető, ami lehetővé teszi a reklámtáblák széles körű testreszabását. Felhasználásának módja szinte végtelen: a jelző- és reklámtáblák mellett neonreklámok, logó táblák, display állványok vagy boxok, vitrines megoldások vagy plakáttartók is készülhetnek belőle.
Profi reklámtáblát készítenél? Bízd a munkát a JólNyomjuk csapatára!
Ahhoz, hogy reklámtábláiddal a vállalkozásod nívóját és a vásárlói bizalmat is növelni tudd, fontos az átgondolt, igényes kivitelezés. A JólNyomjuknál kiemelt hangsúlyt fektetünk arra, hogy az általunk készített reklámtáblák mind a felhasznált alapanyagok, mind a kivitelezés tekintetében maximálisan eleget tegyenek a kívánalmaknak, és professzionális megjelenést, valamint tartós használatot biztosítsanak. Reklámtábláink kiváló minőségű dibond, habosított PVC, illetve plexi anyagokból készülnek, és akár 3-5 évig is használhatóak.
Átfogó szolgáltatásunk keretében nemcsak a reklámtábla legyártását vállaljuk, hanem a grafikai tervezés folyamatában is segítséget nyújtunk. Grafikus csapatunk a koncepcióalkotásban minden esetben a rendelkezésedre áll. Ha már van elképzelésed, az instrukcióid alapján elkészítjük a céged vagy a szolgáltatásod arculatához illeszkedő grafikai anyagot, de akár az ötletelésben, tervezésben is a segítségedre leszünk. A tábla elkészítését követően a teljes körű telepítést is vállaljuk, magasra történő kihelyezés esetén akár az alpinmunkában is segítünk.
Bármelyiket is válaszd a reklámtábla fajtái közül, ezzel a marketingeszközzel hatékonyan juttathatod el az üzenetedet a potenciális vásárlóidhoz, és jelentősen növelheted vállalkozásod ismertségét. Készíttesd el új reklámtábládat még ma – fordulj hozzánk bizalommal!