Header hullám

Ezzel a 7 üzlet dekoráció ötlettel egyedivé válhatsz

Mire eljutunk a feladatig, hogy a készülő üzlet dekorációját tervezzük meg, számos kihíváson, sikerélményen és mérföldkövön túl vagyunk a vállalkozással kapcsolatban. Jól ismerjük a cég legfőbb motivációit, céljait, hitvallását, amelyet az alapvető dekorációs elemekbe építve, szakmailag és emberileg is hitelesítjük a megjelenés és a tartalom harmóniáját.

Az üzlet dekorációjára talán több a lehetőségünk, mint hinnénk, hiszen ma már számos ötlet áll rendelkezésre, amely egyedi megoldásokat kínál. Ennek segítségével nemcsak az ízlésünkre és a nekünk tetsző dolgokra hagyatkozhatunk, hanem tudatosabban alakíthatjuk a hely atmoszféráját a színekkel, az elrendezéssel, a mobilis és többfunkciójú bútorokkal, vagy épp a saját tervezésű vászonképekkel, falmatricákkal. Nézzük, miben segítheti a vállalkozás céljait, teljesítményét az üzlet elrendezése, dekorációja és melyek a legmodernebb, legkifizetődőbb megoldások?

Mit árul el márkádról az üzlet dekorációja?

Alapvetően érdekes kérdés, hogy mi tekinthető az üzlet dekorációjának, hiszen a vásárlók többségénél az összkép, a harmónia éri el a hatást. Mégis a részletek összességéből épül fel a végső benyomás, ezért érdemes mindent tudatosan, alaposan átgondolni.

Bár a színek nem kifejezetten a dekoráció részei, fontos szerep jut nekik, hiszen a különböző árnyalatok más-más hangulatot biztosítanak. Egy szolgáltatást kínáló üzlet esetében például érdemes a nyugalomra, biztonságra helyezni a hangsúlyt, és hideg, illetve pasztellárnyalatokkal tervezni. Míg egy egyedi termékeket kínáló üzlet, amely például a fiatalabb korosztálynak szól, bátran dolgozhat merészebb, melegebb, élénkebb színekkel a falakon, a bútorokon. Ha ezt az alapkérdést tisztáztuk, bátran belevághatunk a dekoráció tervezésébe.

A dekorációs elemek funkciói

Az üzlet díszítése, mint feladat nem csupán a megszokás vagy elvárások miatt merül fel: a különböző boltok, üzlethelyiségek dekorációjukkal is kommunikálnak, emellett ezek az elemek részei a marketingnek, az alapvető célok megfogalmazásának, illetve a vásárlókkal való kapcsolatépítésnek. Nézzük, melyek a dekorációs motívumok legfőbb funkciói!

Vásárlás ösztönzése

Az üzlet dekorációjának rendkívül fontos eleme a kirakat, amely a vásárlás ösztönzésére szolgál. A kirakatok között több típust is megkülönböztetünk. A zárt falas kirakat nem enged belátni az üzletbe, viszont alkalmas a célzott figyelemfelhívásra egy konkrét tematika, ajánlat, új termék vagy szolgáltatás kapcsán. Ez a típus teret ad az élénkebb színeknek, a nagyobb molinóknak, reklámtábláknak, és nem feltétlenül kívánja meg a belső térrel való összekapcsolódást. A másik típus a betekintő kirakat, amely lehetővé teszi az üzlet mellett elhaladóknak, hogy nagyvonalakban szemrevételezzék a kínálatot, a hangulatot, és egy mélyebb első benyomásra adnak lehetőséget. Ez a forma különösen hangsúlyossá teszi az üzlet belső berendezését, dekorációit, színeit.

A márka erősítése

A dekoráció része lehet például a logó színeinek és formáinak tudatos használata. Mindenképpen a márkaépítés fontos eszköze, ha a logóban, szlogenekben összesűrített üzenet bővebben is kibontakozik a dekorációban, és akár szavak, mondatok, feliratok szintjén köszön vissza falmatricákon, akár a falak, bútorok, textilek színeiben, vagy éppen a szükséges kiegészítők, például tolltartók, lámpák, párnák formáiban.

A vásárlók komfortérzete

Természetesen arra is figyelnünk kell, hogy a vásárló szemével tekintsünk végig az üzleten. A dekoráció lehet érdekes, hangsúlyos, hívogató vagy nagy felületű, azonban mindenképp ügyeljünk rá, hogy ne szűkítse kényelmetlenné a teret, valamint ne vonja el a figyelmet a kínált termékről, szolgáltatásról. Ha például a termékek kapcsán nagy szerepet kapnak a színek, ne egy erős árnyalatokkal, feltűnően dekorált fal elé helyezzük őket, amely zűrzavart keltene a vásárlóban, és frusztrálóvá teszi a válogatást, hanem törekedjünk a háttérben megjelenő letisztultságra.

Hozzájárul a pozitív felhasználói élményhez

A többfunkciós elemek például remek lehetőséget adnak arra, hogy a tárolást tekintve hatékonyak legyünk, de hellyel kínáljuk a vásárlót, ha leülne, végiggondolná a választást, hosszabban elidőzne az üzletben. A márkához kapcsolódó személyesebb dekorelemek – például fényképek – erősíthetik a közösséghez tartozás érzését, kifejezhetik a vásárló vagy ügyfél felé, hogy egy összetartó csapat várja egy olyan térben, ahol biztonságban érezheti magát.

A tudatos kialakítás előnyei

Az alapos, átgondolt kialakítást számos szempont indokolja, éppen ezért érdemes energiát, időt fektetni az üzlet dekorációjának megtervezésébe. Ez a fajta tudatosság ugyanis számos előnyt hozhat: például több érdeklődőt a márka iránt; több elégedett, visszatérő vásárlót; a márka növekvő ismertségét, valamint lehetőséget a vásárlók igényeinek részletesebb feltérképezésére. Az üzletben ugyanis megfigyelhetjük, mely termékek, szolgáltatások a legnépszerűbbek, miért esik egyik-másik termékre a választás, milyen kérdésekkel fordulnak hozzánk legtöbbször a vevők.  A dekorációs elemekkel segíthetjük, hogy hosszabb időt töltsenek nálunk a vevők, ügyfelek, minél több információhoz hozzájussanak, valamint minél alaposabban vissza tudják csatolni érzéseiket, tapasztalataikat.

A legjobb üzlet dekorációs ötletek

Az említett számos előnyön kívül fontos tudni, hogy az egyszerre esztétikus, szakmai tartalmú, de mégis egyedi és személyes dekoráció, nemcsak igényességet, de profizmust is sugall a vásárlók számára. Egy üzlethelyiségben éppen elég nagy kihívás a termékek helyét, a pihenősarkot, az eladói pultot megfelelő módon elhelyezni, sokszor az olyan típusú dekorációra, amely külön helyet igényel, nincsen lehetőség. Éppen emiatt remek ötlet a falfelületeket kihasználni, amelyek egyszerre adják a márkaépítés, az informálás, az ügyfelekkel való mélyebb kapcsolatteremtés, valamint az érzelmekre hatás lehetőségeit.

Ma már a boltban vásárolt kész képek helyett számos más, egyénre szabott megoldást választhatunk. Nézzük, melyek a leghatékonyabb, legkreatívabb fali dekorációs eszközök! 

Egyedi nyomtatású falmatrica, 3D és világító falmatrica

A falmatrica egy egyszerű, belső falakon, üvegfelületeken alkalmazható dekorelem, amely közvetíthet szöveges tartalmakat, de kész képeket, vagy épp egy meghatározott hangulatú hátteret is megjeleníthet. A falmatricákat különböző arányokban, méretekben is kérhetjük, így akár egyféle dekorációs elemet több felületen, visszatérő díszítésként is elhelyezhetünk.  A falmatrica alkalmas a logó megjelenítésére, világító és 3 dimenziós típusai pedig egy-egy információ, fontosabb termék, avagy épp a vállalkozás szlogenjének, üzenetének hangsúlyozására. 

Padlómatrica

A padlón elhelyezett matricák szintén remek lehetőséget nyújtanak a figyelemfelhívásra, a nem megszokott felület miatt pedig az összekacsintás érzését is adhatják a vásárlónak. A padlómatricák a humorosabb üzenetek, szlogenek, információk közvetítésére is remek lehetőséget kínálnak, hiszen nem egyenesen az ügyfél arcába lökik a derűs mondatokat, képeket, hanem akkor tűnnek elő, ha adott vásárló nyitott rá és észreveszi őket.  A fal- és padlómatricák az offline marketing egyik legfőbb eszközei, amelyekkel kapcsolatban profi ötleteket, megoldásokat kaphatunk például a JólNyomjuk csapatától.

Molino

A molino egy reklámponyva, amelynek gyors, illetve könnyű az elhelyezése és az eltávolítása egyaránt. A molino az időjárási viszontagságoknak is remekül ellenáll, ezért még az üzlet elé kihelyezve is alkalmas az offline marketing egyik eszközének. Az üzleten belül remek dekorációs elem lehet, ha például még kialakítás előtt álló helyiséget akarunk elfedni vele.

Vászonképek

Néhány éve igazán nagy népszerűségnek örvendenek a vászonképek, a sikerük pedig nem véletlen, hiszen egyszerre esztétikusak, egyediek, illetve többféle stílusba is beilleszthetőek. A vászonképek sugallhatnak eleganciát, letisztultságot, megjeleníthetik egy ismert festmény, fotó másolatát és hangulatát, de akár személyes fényképeket is felhasználhatunk elkészítésüknél. Kis- és nagyobb méretekben egyaránt elérhetőek, hangsúlyozhatunk velük egy-egy fontos szövegrészletet, tartalmi elemet, szlogent, de akár a termékkel kapcsolatos élményeket is vászonra vihetjük, hogy ezzel mutassuk meg használatát, előnyeit a vásárlónak. Fontos, hogy fordítsunk nagy figyelmet a szolgáltató kiválasztására, hiszen az igényes üzletben magas minőségben és megfelelő felbontásban készült vászonképekkel találkozhat a vásárló. A JólNyomjuk nagy szakmai tudással áll az ügyfelek rendelkezésére: a matricák mellett a vászonképeket is kifogástalan minőségben gyártja.

Beltéri reklámtábla

A beltéri, vagy világító reklámtábla hasznos dekorelem tud lenni például egy betekintő kirakat esetén, ahol az arra sétáló figyelmét a nagy felületen látható dekoráció még inkább bevonzza az üzletbelsőbe. Emellett, ha olyan üzletsoron, üzletközpontban található a helyiség, ahol sokszereplős és eléggé színes térben kell érvényesülni, a nagyobb felület szintén jó választás lehet, hogy odavonzza a tekinteteket. A beltéri reklámtáblán nemcsak név, de a legfontosabb elérhetőségek is szerepelhetnek, így, ha valaki csak futtában találkozik a márkával, de elnyeri a tetszését, később könnyebben utánanéz annak.

Egyedi nyomtatású tapéta

Az egyedi nyomású tapéták nem csupán a logó vagy a márka színeit tudják megjeleníteni a falon, de alkalmasak például többféle hangulat kiemelésére egy üzleten belül. Ha szeretnénk egy csendesebb sarkot az elmélyülésre, megteremthetjük akár egy olvasószoba atmoszféráját. Ha túlságosan beépítettnek érezzük a környezetet például egy bevásárló központ közepén, könnyedén elhozhatjuk az esőerdőt vagy épp a sivatagot a falfelületek segítségével. Emellett kifejezetten a termékhez kötődő helyszínt is megidézhetünk az egyedi nyomású tapétákkal, legyen az országút, erdő, iskola vagy épp a tengerpart. Az egyedi, karakteres falfelületeket ne zsúfoljuk túl, igyekezzünk egyszínű falakkal párosítani.

Világító keret, világító dobozok, feliratok

A reklámtáblákhoz hasonlóan a figyelemfelhívással egybekötött dekoráció egyik fő eszközei a világító keretek, dobozok és feliratok. Amennyiben például olyan szolgáltatást kínálunk, ahol adott esetben várakozni kell az ügyfélnek, segíthetjük számára az informálódást a hasonló típusú dekorációkkal, amelyek az írásos tartalommegosztásra is alkalmasak.

Néha a legegyszerűbb megoldás a legjobb

Bár az üzlet dekorációjával kapcsolatban az első lépések során lehetnek félelmeink, érdemes tudni, hogy sokszor a legegyszerűbb megoldás a legjobb. A falfelületek tudatos módon való kihasználása egyszerre kínálja a remek esztétikai élményt, valamint az informálás és a kapcsolatépítés különböző útjait.

A JólNyomjuk csapata azért jó választás, mert a molinótól kezdve a fal-és padlómatricákon át a vászonképekig többféle dekorációs elem gyártását végzik magas minőségben, miközben a grafikai tervezésben is professzionális segítséget nyújtanak. A szakemberekkel egyeztetve így a különböző típusú és méretű dekorációink egymással is harmóniában lesznek, valamint nem kell attól tartanunk, hogy az eltérő típusú anyagok más-más minőségben készülnek el. A könnyű és gyors elkészítés, a személyre szabott méretek, formák és egyedi tartalmak mind azt szolgálják, hogy egy alaposan felépített offline marketing részeként helyezhessük el a dekorációs elemeket, miközben az esztétikai igényeinket sem szorítjuk háttérbe.