Napjainkra a különböző autófólia színek széles választékban érhetőek el, segítségükkel pedig bármilyen gépkocsit egyedivé, igényeinknek megfelelővé varázsolhattunk. Legyen szó egy ütött-kopott darab új köntösbe bújtatásáról, egy céges autó reklámelemekkel való díszítéséről, vagy csak általánosságban a karosszéria vagy a szélvédő védelméről, az autófóliázással látványos, igényes és nem utolsósorban tartós végeredményt érhetünk el. Mostani bejegyzésünkben az autófóliázás rejtelmei közé tekintünk be. Megnézzük, amit a technológiával kapcsolatban tudni érdemes, kitérünk különböző előnyeire, röviden számba vesszük az elérhető autófólia színeket és adunk pár tippet is azzal kapcsolatban, hogy kinek melyiket érdemes választania. Vágjunk is bele!
Miért népszerű az autófóliázás?
Első lépésként talán a legegyszerűbb, hogyha a taxik színének kötelező egységesítésére gondolsz. Bő egy évtizede valamennyi ilyen gépkocsit ugyanarra a sárga színre kellett színezni. Nagyon sokan már ekkor az autófóliázásban találták meg a megoldást: ha pedig magad elé képzelsz egy mai budapesti taxit, akkor jó eséllyel benned is megdől a tévképzet, hogy a fóliázás csak egy silányabb minőségű alternatívája az átfényezésnek.
A fóliázás nemcsak hogy felveszi a versenyt a fényezéssel, de számos előnyös tulajdonsággal rendelkezik, legyen szó az utasok komfortérzetéről, a karosszéria védelméről vagy egyediségünk kiemeléséről. Segítségével újraszínezhetjük egész gépjárművünket, de óvhatjuk csak az eredeti fényezést is, az árnyalatok megváltoztatása nélkül. De mikor és miért éri meg elgondolkodni az autófóliázáson?
Az autófólia a leglátványosabb reklámeszközök egyike
Céges autók esetében egy jól megválasztott design alapján készült fólia az egyik legjobb marketingeszköz lehet. Lehetőség van akár a cég logójával vagy mottójával díszíteni bármelyik gépkocsit, de egyedi mintázatok vagy egyéb arculati elemek elhelyezése szintén megoldható – a lehetőségeinknek gyakorlatilag csak képzeletünk szab határt.
Egy közlekedési dugóban ülve vagy egyszerűen csak a városban közlekedve minden bizonnyal neked is sokszor akadt már meg a szemed hasonló, egyedi grafikai elemekkel, képekkel díszített járművökön. Így te is megtapasztalhattad, milyen remek lehetőség ilyen módon kitűnni a szürke autók tömegéből és milyen jól képes az ízléses, egyedi fóliázás egy magára adó, komoly és megbízható cég benyomását kelteni. Arról nem is beszélve, hogy a fóliázás egyszeri kiadást jelent, sok más marketingeszközzel ellentétben nem kell havidíjat fizetni utána. Ráadásul helyhez sincs kötve, a város vagy az ország különböző pontjaira viheted el céges üzeneted, reklámozhatod termékeidet vagy szolgáltatásaidat.
Védi a karosszériát
Amennyiben a teljes karosszéria védelme a célunk, akkor érdemes az egyszerűbb dekor fólia helyett kifejezetten erre a célra gyártott, masszívabb anyagot választani. A fólia alatt a fényezés nem karcolódik, védve van a felverődő kavicsoktól, a jégesőtől, leeső faágaktól, bevásárlókocsiktól, valamint számos olyan külső behatástól, ami a karosszéria fényezésében kárt tehetne.
Sikeresebbé teheti az autóeladást
Autóvásárlás a többség számára a kinézet a legfontosabb tényező. Egy igényes, gyönyörű fóliával a gépjármű a legjobb formáját mutathatja majd, így jó eséllyel hamarabb túladhatsz rajta.
Népszerű autófólia színek
Van egy olyan mondás, amely szerint az emberek a legtöbb esetben két dolgot fejeznek ki autójuk színével: azt, amit magukról gondolnak vagy azt, amit magukról szeretnének gondolni. A színeknek pedig külön pszichológiája van, rengeteg tanulmány és cikk foglalkozott már az egyes árnyalatoknak a környezetre vagy a személyiségre gyakorolt hatásaival.
Az autó színét mindenki úgy szeretné megválasztani, hogy az kifejezze életstílusát, egyéniségét, vagy akár ambícióit, motivációit. Egyes kutatások szerint a világ személyautói színének 80%-át a fehér, a szürke, a fekete és az ezüst adja. Ennek oka egyrészt az elöregedett gépjárműállomány, ugyanis nem biztos, hogy 10-20 éve ugyanazok voltak a szabályok és divatos színek, mint napjainkban. A másik fő ok a céges autók viszonylag magas aránya, a vállalatok gyakran részesítik előnyben a konzervatívabb színeket ilyen célokra.
Nézzük meg, melyek a legnépszerűbb, legkeresettebb autófólia színek és milyen hatást kelthet az adott szín, illetve árnyalat.
Fekete
A fekete kocsi egyszerre fejezi ki a hatalmat, az erőt és az eleganciát. Sokáig magas beosztású személyek, cégvezetők vagy politikusok privilégiumát jelentette, gondoljunk csak a nagy fekete limuzinokra. Bár napjainkban a szabályok nem ennyire kötöttek, de fekete autó esetében még ma is sokan feltételezik, hogy tulajdonosa egy komoly és elegáns ember, nem egyszer jelentős befolyással vagy hatalommal.
Ezüst / szürke
Korábban kifejezetten népszerű árnyalatok voltak, mára mégis sokan elavult, ósdi színként tekintenek rájuk. Mivel régebben tömeggyártásban készültek ilyen színű gépkocsik, így ma is sokat látni belőlük az utakon, azonban inkább megosztó, mint népszerű színek. Míg egyesek szerint unalmasak és fantáziátlanok, mások az eleganciát, a hagyománytiszteletet és a letisztultságot vélik felfedezni bennük. Céges autók esetében gyakori színválasztás.
Fehér
Az Apple termékeknek nagy szerepe van abban, hogy a fehér nem jutott az ezüst vagy a szürke sorsára: még mindig viszonylag sokat látni belőlük az utakon, akkor is, ha újabb modellekről beszélünk. Nem elsősorban a hagyományos matt fehérre, hanem az olyan árnyalatokra, mint gyöngyházfényű vagy a tört fehérre igaz, hogy divatos árnyalatok, amelyek akár a luxust, a letisztultságot és a tökéletességet is kifejezhetik. Az ilyen autók tulajdonosait gyakran gondolják precíznek, kifinomultnak, olyan embereknek, akik igazán figyelnek a részletekre.
A klasszikus színek után nézzünk meg néhány extravagánsabb árnyalatot: ha igazán ki szeretnél tűnni a tömegből, egy sárga, piros vagy élénkzöld autó esetében erre jó esély mutatkozik!
Piros
A piros szín sokszor egyet jelent az életerővel, életkedvvel. Aki ilyen színt választ, abból árad a lazaság, a sportosság és a vagányság, gondolj csak egy tűzpiros Ferrarira. Amennyiben az autónk ebben a színben pompázik, egyből magunkra vonhatjuk a figyelmet és lenyűgözhetjük környezetünket magabiztosságunkkal, dinamizmusunkkal, valamint a világra való nyitottságunkkal.
Sárga
A citromsárga (és az arany) az öröm és a boldogság színe. Ha ilyen autót vezetsz, jó humorral áldott meg a sors, szeretsz kockáztatni, fiatal, de legalábbis fiatalos vagy. Kicsit merészebb szín ugyan, viszont egyben utal vállalkozószellemedre, merészségedre is.
A narancssárga szokatlan árnyalat a citromhoz képest, akárcsak a színhez társított benyomások: a narancssárga autó tulajdonosa jól bánik a pénzzel, szeret remek üzleteket kötni még akkor is, ha autója színe egyébként a kevésbé népszerű tónusok közé tartozik.
Kék
A narancssárgával ellentétben a kék kifejezetten népszerű választás, akár autó, akár autófólia színekről beszélünk. A kék autó harmóniát és nyugalmat visz a szürke autópályák sivárságába. Akinek ilyen kocsija van, az empatikus, optimista, és őszinte derű jellemzi. Erős önérzettel és bölcsességgel rendelkezik, nyugodt, érzelmileg stabil és a család fontos szerepet játszik az életében.
Zöld
A 90-es években kifejezetten népszerű zöld színt sokszor a természettel azonosítjuk és nem is járunk messze az igazságtól. Aki zöld kocsit vezet, az nem csak kifejezetten földhözragadt, de valóban jó viszonyt ápol a természettel. Alaposság és alázat jellemzi, a hétköznapokban racionális, keresi az egyszerű, puritán megoldásokat. Általában erős jellemmel és önérzettel rendelkezik és amíg a sötétebb árnyalatokat választó autótulajdonosok erősen konzervatívak, az élénkebb zöldet kedvelők nyitottak az újszerű, innovatív megközelítésekre.
Lila
A lila nem túl gyakori szín az autókat tekintve, akárcsak tulajdonosa az emberek között: ha ilyen gépkocsival látunk valakit közlekedni, akkor jó eséllyel egy igazi egyéniséggel van dolgunk, akit nem frusztrálnak az aktuális trendek, magabiztosan követi, amit jónak lát. Szeret kitűnni a tömegből, szereti önmagát csakúgy, mint autóját.
Profi autófóliát szeretnél? Keress minket bizalommal!
Most, hogy nagyvonalakban végigvettük a fóliázás legfontosabb tudnivalóit és egy kisebb pszichológiai fejtegetésbe is bocsátkoztunk az autófólia színek kapcsán, talán te is felkaptad a fejedet a fóliázásban rejlő lehetőségeket olvasva. Ebben az esetben nézzük is meg, mit nyerhetsz, hogyha a minket választasz!
Milyen autófólia színek közül választhatsz?
Nyomtatott dekoráció esetén a 4 nyomdai alapszínből kikeverhető összes színt tudjuk nyújtani. Az egyszínű autófóliázásnál pedig prémium színpalettából tudsz választani.
Milyen autófóliázási lehetőségek állnak rendelkezésedre?
Valami másra váltanál az eredeti gyári fényezésről? Vagy csak pár design elemmel dobnád fel céges autódat? Mindenre találhatunk megoldást, de nézzük gyorsan az alapvető lehetőségeket!
Egyedi autómatrica
Egyedi autómatricázás esetén logókat, céges üzeneteket, elérhetőségeket helyezünk el a gépkocsidon, amit akár úgy is elképzelhetsz, mint egy mozgó névjegykártyát, ami könnyedén felhívja magára a figyelmet. Ez a leggyorsabb és legegyszerűbb módja a gépkocsi egyidévé tételének, így értelemszerűen a leginkább pénztárcabarát megoldás. Ideális, ha csak korlátozott összeget szánnál marketingre, viszont fontos a látványos végeredmény elérése.
Részleges autófóliázás
Köztes megoldásnak tekinthető a matrica és a teljes fóliázás között: bizonyos felületeken feliratokat, máshol képeket vagy egyéb grafikai elemeket helyezünk el.
Teljes autófóliázás
Ha ez a lehetőség keltette fel az érdeklődésedet akkor te valóban ki szeretnél tűnni a sokaságból. A fényezetlen elemek kivételével a teljes karosszéria fóliázásra kerül. Itt már többről van szó mint néhány arculati elem vagy a vállalkozás adatainak elhelyezéséről. Amennyiben szükséged van rá, grafikusunkkal közösen tervezheted meg dekorációdat, hogy eltaláljátok azt a designt, ami jó eséllyel megállítja a forgalmat a Nagykörúton is, ha arra vezetne utad!
A-tól Z-ig segítünk az egyedi autófóliázásban!
Rugalmasan kezeljük ügyfeleink igényeit és igyekszünk minden helyzetben megtalálni az ideális megoldást. Ha szeretnéd, kiszállunk egy általad megadott helyszínre, de bármikor szívesen látunk (természetesen nyitvatartási időben) budapesti műhelyünkben is.
Ha kész grafikai anyaggal érkezel, lehetőséged van virtuálisan felpróbálni az autódra, mielőtt a nyomtatást megkezdjük, ha pedig bármiben bizonytalan vagy, esetleg csak nagyvonalakban állt össze a fejedben az elképzelés, grafikus kollégánk segítségére ekkor is számíthatsz. Az igazi német minőséget képviselő Oracal fóliával dolgozunk, amelynek színtartósságára 3 év garanciát vállalunk.
Lehetőségeidnek csak a kreativitásod szab határt, legyen akármilyen merész ötleted, összetett grafikád, legyen szükséged néhány frappáns mottó elhelyezésére, minden igényedre megtaláljuk az ideális megoldást!
Kérj egyedi ajánlatot autófóliázásra!
A fóliázás árában minden esetben egyedileg állapodunk meg. Rejtett költségek, apró betűs rész? Nálunk ez nem így működik, első találkozásunk alkalmával mindent átbeszélünk, árszabásunk transzparens és következetes a tervezéstől az átadásig. Nem oldunk meg semmit okosba, viszont amennyiben okos, frappáns és kreatív megoldásokra van szükséged, akkor jó helyen jársz! Keress minket e-mailben, telefonon, kapcsolati űrlapunkon, mi 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot!
Összegezés
Mint láthattad, az autófóliázás rengeteg lehetőséget rejt magában. Nem csak egységes céges arculatot adhatsz egy flottába tartozó valamennyi gépkocsinak, de a különböző autófólia színek segítségével teljesen új köntösbe bújtathatod autódat, legyen akármilyen is korábbi fényezésének állapota. Ha neked is látványos, tartós és minőségi végeredményre van szükséged, akkor keress minket elérhetőségeinket és tegyük meg együtt az első lépéseket vállalatod egyedi arculatának kialakításához!