Az online világ térhódítása ellenére az offline, “fizikai” marketing továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy egy vállalkozás sikeres legyen. A dekorációs elemek segítségével a bolt, iroda vagy üzlet sokkal több lehet, mint egy funkcionális tér. Kommunikációs felületet alakíthatunk ki belőle a megfelelő kiegészítőkkel, ideális hangulatot teremthetünk a vásárláshoz.
Dekorációs elemek serege vár ránk!
A témakörben érdemes leírásokat, útmutatókat olvasni, amelyek segítségével még hatékonyabb marketinget alakíthatunk ki a vállalkozás számára. Igazi vevőcsalogató gépezet válhat a boltból, üzletből vagy irodából.
Kezdjük a sort az első “elemmel”, amit az érdeklődők meglátnak például az utcán sétálva. A kirakat az egyik legfontosabb offline marketingfelület, különösen utcafronti üzletek esetén. Egy jól megtervezett külső rész egyrészt figyelemfelkeltő, másrészt elmeséli a márka történetét, bemutatja a termékeket, szolgáltatásokat, és az aktuális kedvezményekre is rámutat.
Érdemes megjeleníteni rajta a szezonális ajánlatokat, kiemelt lehetőségeket, szlogeneket. Használjunk olyan kirakati dekorációt, ami a teljes rendelkezésre álló felületet betakarja. Ha hatékonyan alakítjuk ki a grafikát, az már önmagában vonzani fogja az érdeklődőket. Ha forgalmas utcán van a bolt, akkor azért kell alkalmazni a kirakatdekorációt, ha kevesebben járnak a környéken, akkor pedig azért kell használni ezt a módszert.
Ha már bejutottak a potenciális ügyfelek, akkor sem állhat le a marketinggépezet. A fali dekorációval a brandépítést kreatívan oldhatjuk meg, sőt, a vásárlókat is segíthetjük a tájékozódásban egy-egy nagyobb helyiség esetében. A falakon elhelyezett elemek remek lehetőséget biztosítanak arra, hogy a tér karaktert kapjon és egyben marketingértéket is hordozzon. Az irodában dolgozók számára motivációs erőt adhat, az üzletben pedig a vásárlói élményt növelik. Felkerülhetnek rá termékfotók, a céglogó, idézetek, vásárlói vélemények. A minőségi irodai dekoráció gyakran hozzájárul ahhoz, hogy egy érdeklődőből visszatérő vásárló legyen.
Az ügyfélfogadó helyiségben, recepció környékén, folyosókon, várótermekben, nyitott irodákban vagy tárgyalókban is érdemes használni ezt a módszert.
Az üzleten kívül
A dekorációs elemek jelen lehetnek az utcán is vagy éppen egy rendezvényen. Nagy előnyük, hogy könnyen mozgathatóak és gyorsan lecserélhetőek. Ilyenek a roll-upok, plakátok, molinók. Megjeleníthetünk rajtuk aktuális akciókat, új termékeket, szolgáltatásokat röviden bemutathatunk, de látványos vizuálok és figyelemfelkeltő címek is felkerülhetnek. Üzletbejáratnál, irodai rendezvényeknél, workshopokon garantáltan ott van a helyük.
Még egy cégtáblából is alkothatunk marketingeszközt, ha nem a hagyományos útvonalat választjuk, hanem egy látványos, a vállalkozás arculatához illeszkedő táblát alakítunk ki. Az olyan apróbb, kevesebb figyelmet kapó elemek is fontos szerepet játszhatnak a vásárlói élményben, mint az iránytáblák, a nyitvatartási idő és az elérhetőségek. A folyosókon, bejáratoknál, mosdóknál és lifteknél érdemes őket elhelyezni.
Szakemberrel könnyebb a marketinget kialakítani
A dekorációs elemek akkor működnek igazán jól, ha egységes arculatot, stílust és üzenetet képviselnek. A részletekre is nagy hangsúlyt kell fektetni, mint a színek, grafikák és anyaghasználat. Ha kérdésed van, keress minket bizalommal, és segítünk a tervezésben, megvalósításban.