A digitalizáció, a közösségi média térhódítása ellenére a különböző offline, fizikai hirdetőfelület jelentősége továbbra sem csökkent, sőt, fontos szerepet játszanak a vállalkozások marketingstratégiájában. Az utcákon, üzletekben, közlekedési eszközökön közvetlenül érhetjük el a potenciális vásárlókat, ráadásul még azt sem tehetik meg, hogy egyszerűen tovább görgetnek, hogy ne legyen szem előtt, mint egy online hirdetés esetében.
Mi lehet offline hirdetőfelület?
A témában érdemes útmutatókat, leírásokat olvasni, mivel számos módszer áll egy új vagy már meglévő vállalkozás rendelkezésére. Az ideális fizikai hirdetőfelület megtalálása azonban nem egyszerű feladat, ezért is ajánlott megnézni részletesen az elérhető lehetőségeket. Kezdjük a sort az egyik leglátványosabbal, az (óriás)plakátokkal, amelyeket elsősorban nagy forgalmú utak mentén szoktak elhelyezni. Ideálisak a márkaismertség növelésére. Nagy méret áll rendelkezésre, ami tökéletes alapja lehet egy figyelemfelkeltő grafikának. Hosszabb ideig látható, jól lehet pozícionálni. Egyetlen hátránya, hogy drága lehet, főleg a frekventált helyeken.
Természetesen a felsorolásból nem maradhatnak ki a nyomtatott anyagok, szórólapok, prospektusok és reklámajándékok sem. Részletes információk közlésére alkalmasak, költséghatékony is lehet, ha jól célzunk. Sajnos gyakran a szemétben végzik, ha rosszul alakítjuk ki a grafikát, vagy ha nem a megfelelő embereknek osztogatjuk őket. Az ablakmatrica, a falak beborítása szintén népszerű választás, mivel ezek a felületek gyakran kihasználatlanul állnak. Felhívhatjuk a figyelmet egy új akcióra, kedvezményre vagy éppen termékre, de segíthetünk a potenciális vásárlóknak a tájékozódásban is. A kültéri ablakmatrica minden helyzetben megéri: ha forgalmas helyen van az üzlet, akkor segít kitűnni a tömegből, ha pedig alapból nem olyan sokan járnak a környéken, már messziről felhívhatja a figyelmet a boltra.
A minőségi autófóliázás segítségével egy valódi mozgó reklámot hozhatunk létre. Passzív módon érhetünk el napi szinten több száz embert, hisz a kollégáknak bőven elég, ha csak ugyanúgy közlekednek, ahogy szoktak. Nyugodtan intézhetik a szállítást vagy mehetnek a megrendelőhöz. A lámpánál állva nagy láthatóságot biztosít. Érdemes elhelyezni rajta az elérhetőségeket, a vállalkozás logóját, illetve kiemelni a főbb termékeket, szolgáltatásokat.
Mikor melyiket válasszuk?
A megfelelő hirdetőfelület kiválasztása természetesen függ a vállalkozás céljától, célközönségétől és a költségvetéstől is. Ha egy lokális boltot akarunk promotálni, akkor a járműreklámok, autófóliázás hasznosak lehetnek. Új márka bevezetésénél az óriásplakát lehet a leghatékonyabb. Szórólapokkal, prospektusokkal pedig ráerősíthetünk a kampányokra. Speciális célcsoport eléréséhez pedig a rendezvényeken való jelenlét az ajánlott, hogy személyesebb élményt adjunk. Ehhez egy roll up vagy stand összeállítása lesz a leghatékonyabb.
Érdemes kombinálni a módszereket!
Ezzel tulajdonképpen több területen érhetjük el a potenciális vásárlókat, ügyfeleket. Egy plakát önmagában is működhet, de ha mellette még az üzlet külsején is alakítunk, még inkább felhívhatjuk magunkra a figyelmet. Ha különböző helyszíneken jelenünk meg, sokkal nagyobb lesz az elérés. A kombinációval pedig csökkenthető az egy marketingcsatornára jutó költséget. Ha kérdésed van, keress minket bizalommal és segítünk a kialakításban.