A display hirdetések fajtái: melyiket mikor érdemes választani?

Ha a modern marketingről beszélünk, az emberek többségének azonnal a digitális platformok, közösségi oldalak jutnak eszébe, pedig a fizikai, offline hirdetések sokszor még hatékonyabbak is. Ezért is érdemes tisztában lenni azzal, hogy a vállalkozásnak a display hirdetések fajtái milyen előnyöket tudnak nyújtani.

 

A display hirdetések fajtái már hosszú évtizedek óta velünk vannak!

Sőt, ha úgy tetszik, már évszázadok óta, hisz a kereskedők már az ókorban is használtak kőbe vésett jelzéseket, hogy a termékeiket népszerűsítsék. Természetesen ma már ennél jóval hatékonyabb módszerek érhetőek el, amelyek amellett, hogy informálnak még a megbízhatóságot is növelik. Érdemes cikkeket, útmutatókat olvasni a folyamatosan frissülő blogunkon a különböző megoldásokról, amelyeket akár kombinálhatunk is.

A nyomtatás feltalálása után a plakátok forradalmasították az utcai reklámozást, illetve a 20. század ipari fejlődése új dimenziókat nyitott. Megjelentek a neonfények, óriásplakátok, járműreklámok, molinók és különféle üzlethelyiségekben kihelyezett vizuális eszközök, melyek egyre célzottabban és hatékonyabban próbálták megragadni a vásárlók figyelmét.

A legnépszerűbb display hirdetések fajtái közé tartoznak a már említett óriásplakátok. Az utak mentén, autópályák mellett vagy forgalmas városi csomópontokban elhelyezett hirdetések célja, hogy egy gyors pillantással is érthető, erőteljes vizuális üzenetet közvetítsenek. Akkor működnek igazán jól, ha a márkának széles közönséget kell elérnie, például országos kampány esetén.

Vannak városi buszmegállókban, metróbejáratoknál, közterületeken elhelyezett, megvilágított plakátok is. Ideálisak a sétáló forgalom számára, különösen nagyvárosokban. Ezeket a felületeket gyakran használják mozik, események, divatmárkák vagy élelmiszergyártók, de társadalmi üzeneteket is lehet rajtuk közvetíteni. Az, hogy miből lehet tökéletes hirdetőfelület, több tényező is befolyásolja.

Az üzlethelyiségeken belüli vizuális elemek, például kirakatdekorációk, padlómatricák, standok vagy állványok szintén hatásosak lehetnek. Főként az impulzusvásárlás ösztönzésére szolgálnak és a termék megvásárlásának helyszínén segítik a döntéshozatalt.

 

Mozgó reklámokat is használhatunk!

A display hirdetések fajtái között megtalálható a járműreklám is. Buszok, villamosok, taxik vagy céges autók részleges vagy teljes dekorációjáról beszélünk. Nagy előnye, hogy mozgó reklámként széles körben látható, passzívan sokkal nagyobb közönséget érhetünk el, ráadásul pont azon a környéken, ahol a vállalkozás is aktívan tevékenykedik. Az épületreklámokhoz tartoznak az időszakosan vagy hosszabb távon elhelyezett molinók, hirdetések is. Különösen feltűnőek és gyakran látványos, kreatív megoldásokkal társulnak. Hasznosak lehetnek új üzletnyitás, nagyszabású promóció vagy konkrét építőipari projektek népszerűsítése esetén.

 

Miért használjuk?

Bár a digitális térben a kampányok sokszor jobban mérhetőek, ennek ellenére az offline módszerek hatékonysága mellett sem mehetünk el szó nélkül. Bizonyos helyzetekben egy jól elhelyezett óriásplakát vagy látványos kirakat sokkal mélyebb benyomást tehet a közönségre. Egy új üzlet nyitásakor vagy helyi szolgáltatás népszerűsítésével az utcai hirdetések azonnali figyelmet generálnak. Az eladótérben vagy a kirakatban elhelyezett vizuális impulzusok gyakran közvetlenül ösztönöznek vásárlásra. Ha kérdésed van, keress minket bizalommal!