Miért érdemes még mindig az offline marketingeszközök felé fordulni?

Egy olyan világban, ahol naponta több száz hirdetés villan fel a képernyőinken, hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy a marketingnek nem csak digitális formái léteznek. Az offline marketingeszközök még mindig élnek és virulnak, sőt, bizonyos helyzetekben még hatékonyabbak is, mint az online módszerek.

 

Klasszikus, de nem elavult: az offline marketingeszközök ránk várnak!

Az offline marketing tulajdonképpen nem más, mint minden olyan kommunikációs forma, ami nem az interneten keresztül történik. Ide tartoznak azok az eszközök, amelyekkel a márkák fizikailag is elérik a közönséget. Bár sokan már csak “régi módszerként” tekintenek rájuk, a kreatív, jól időzített offline kampányok ma is komoly eredményeket hoznak. Érdemes bővebben olvasni róluk leírásokat, útmutatókat.

A szórólapok, prospektusok, nyomtatott hirdetési anyagok, mint offline marketingeszközök továbbra is az egyik legegyszerűbb és leggazdaságosabb módjai az üzenet célba juttatásának. Egy jól megtervezett szórólap vizuálisan megfogja az embereket, információt közvetít és ha valaki zsebre teszi, később is meg tudja tekinteni. Különösen hatékonyan helyi rendezvényeken, fesztiválokon vagy forgalmas köztereken.

A plakátok, molinók a vizuális térhódítás egyik legnagyobb játékosai. Egy jó helyen elhelyezett darab ezrekhez juthat el naponta, ráadásul a vizuális ingerek segítik a márkaismertséget az emberek fejében. Egy feltűnő molinó például egy sportesemény vagy vásár helyszínén azonnali figyelmet kelt. Az offline marketing egyik talán legszemélyesebb formája a rendezvényeken és kiállításokon való megjelenés. Természetesen egy látványos standot is meg kell ehhez tervezni és összeállítani. Tökéletes bemutatkozási lehetőséget ad, de még kapcsolatépítésre is lehet használni. A személyes találkozás sokkal mélyebb benyomást kelt, mint bármely digitális felület.

A minőségi autófóliázás is egy népszerű módszer, amivel tulajdonképpen egy mozgó reklámot hozhatunk létre. Garantáltan ki fogunk tűnni a tömegből, eredményes lesz és vevőt hoz a cégnek. Az egész járműflotta megjelenését egységesíteni lehet egy teljes vagy részleges fóliázással, ami hosszú távon fogja csalogatni a vevőket, potenciális ügyfeleket.

 

Mikor használjuk ezeket a módszereket?

A digitális platformok korában az offline marketingeszközök gyakran háttérbe szorulnak, de nagyon sok helyzetben ezek jelentik a valódi megoldást. Ma már ráadásul az emberek egyre inkább vágynak a kézzelfogható dolgokra. Egy személyes élmény, egy szép grafikai anyag vagy egy apró ajándék sokkal mélyebb nyomot hagy, mint egy Facebook-hirdetés. Az offline marketing különösen hasznos lehet helyi közösségek elérésében. Ha egy adott városban, kerületben szeretnénk ismertséget építeni, a fizikai jelenlét sokkal hatékonyabb lehet, mint egy országos digitális kampány.

Egy rendezvény, sportesemény vagy vásár tökéletes alkalom arra, hogy a márkát személyesen is bemutassuk. Az idősebb generációk továbbra is inkább a nyomtatott médiát, rádiót és televíziót preferálják. Az offline marketingeszközök nagyszerűen erősítik a digitális kampányokat. Például egy QR-kódos szórólap remekül irányítja át az embereket a weboldalra.

 

Kezünkben a múlt?

Az offline marketingeszközök használata továbbra is olyan hatékony, mint évtizedekkel ezelőtt. Ha jól alkalmazzuk, képes kitűnni az online zajból, személyesebb kapcsolatot teremthetünk a potenciális vásárlókkal, ügyfelekkel. Ha kérdésed van, keress minket bátran, és segíteni fogunk összeállítani a megfelelő kampányt.